Jednou z velmi často využívaných metod propagace firmy je i úprava internetových stránek pro vyhledávače, známější někdy pod svou anglickou zkratkou SEO. A není divu, je to metoda, která má poměrně velký úspěch, co se zvyšování zisku týče.

Zní to celkem jednoduše – upravíme web tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil jeho odkaz v seznamu výsledků na některém z prvních míst. To zvýší návštěvnost, neboť lidé při vyhledávání obvykle kliknou pouze na prvních pár odkazů. Rozhodně jen málokomu se chce procházet například deset stránek výsledků. A každý z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem. Čím více jich je, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A tím se zvýší zisk.

seo3

A právě zde můžeme narazit na menší problém. Valná většina podnikatelů je přesvědčena, že se jedná o jednorázovou záležitost – web se zkrátka upraví a to je vše, žádná následná SEO správa oné internetové stránky není nutná. K tomu přispívá i to, že si na tuto úpravu obvykle najímají externí firmy. Je tomu ale skutečně tak?

Zde je potřeba odlišit SEO správu od té běžné. Ta běžná se týká aktualizací, ať už je to psaní novinek, úpravu ceníku či katalogu zboží a podobně. SEO správa se zabývá úpravou klíčových slov a webu tak, aby byla ona metodika stále stoprocentně účinná. Je ale opravdu nutná?

seo4

Popravdě řečeno, ano. Důvodem je především to, že stejně jako vše ostatní, ani trendy, co se vyhledávání týče, nezůstávají stále stejné. Jistě, nemění se nijak rychle, avšak změna tu je, a pokud se jí nepřizpůsobíme, pak nemůžeme počítat s tím, že budeme mít stále se zvyšující zisk. Jak to ale vyřešit, když jsme si na tuto činnost najali externí firmu?

Odpověď je jednoduchá – prostě si například jednou za rok necháme udělat revizi. To je levnější, než celková úprava webu, kterou bychom stejně museli jednou provést. Tak bude nutné udělat možná jen drobné změny. A věřte, že to se rozhodně vyplatí.